2010. október 25.

Éppen magányosan ücsörgök a fénymásolóban, mikor egy külföldi lány bátortalanul az ablakhoz lép:
- Excuse me, do you speak english? - Kérdezi, mert nem nézi ki a fejemből, hogy értek angolul.
- Of course. How can I help you?
Megbeszéljük, mi a kínja és nekiállunk nyomtatni az internetről, mikor apróbb nyelvi nehézségbe ütközünk.
- Öffnen means open, but I don't wanna open it but... um, speichern is... ööö...
- To save. I speak German a little - segítem ki mosolyogva.
- Really? - Kérdi meglepetten.
- Ja, aber das war eine sehr lange Zeit seit ich kein Deutsch gesprochen hatte, so ich hab' alles vergessen.
- Wow... das ist aber cool! - Mondja, majd megdícséri a kiejtésemet és csevegünk még pár szót az anyanyelvén is.


Hjaj, az élet apró örömei...

1 megjegyzés:

Miroszláv V. Prohorov írta...

Na, én sose beszéltem németül, mégis szombaton, mikor megtelt a hócipőm (meg a májam is), hogy a társaságunkban lévő lány ezer liter per perc ütemben csorgatja a nyálát a mellettünk ülő német csapat egyik sráctagjára, odamentem, és közöltem: Diese fraulein möcht' ficken dich.

Minden kétélű kardnál élesebb a szó ugye, még ha csak az enyém is.