2011. január 27.

# 400

Ezennel hivatalosan is igényt formálok a taigetosz pozitív kifejezés megalkotásával járó összes dicsőségre. Először 2001-ben illettem ezzel a jelzővel egy életképtelen osztálytársamat, még általános iskolában. Töri órán - bár ez a lényeget tekintve merőben közömbös.

Most nemrég került szóba egy kocsmázás alkalmával, hogy a legtöbb barátom tőlem hallotta először, s az én kaotikus szófosásomból emelte át saját szókincsébe, azóta viszont már számos más helyen is felbukkant; sőt mi több, mára már az internetes szlengszótárak megbecsült szócikke (2007-2009 óta).


A kérdésem tehát az volna, drága olvasóim, hogy ti vajon hallottátok-e már ezt a kifejezést. És ha igen, akkor mikor és hol? Úgy gondolom, hogy ezen adatokat térképen ábrázolva egy Miskolc epicentrumú kört kapunk majd, hiszen onnan indult hódító útjára, az ablakfelöli padsor negyedik padjából, hogy tíz évvel később széleskörben ismert, humoros jelző válhasson belőle.

3 megjegyzés:

Koppany írta...

Hát izé, én a neten olvastam ezt először talán olyan 2005-6 körül, valami blogon, de nem nálad :\
De asszem te vagy az első, aki hivatalosan is igényt formál a kifejezés megalkotásának elsőségére.

Névtelen írta...

az Alföldön is használatos szófordulat,sajnos semmi kapcsolódási pont BAZ megyéhez.

annalight írta...

biztos a subbán olvastam pár éve