2011. január 16.

Mert azt ugye mindenki tudja, milyen a vér íze. Úgy értem, mindenki szopogatta már a megvágott ujját, meg az is előfordul, hogy egy-egy nézeteltérés alkalmával felreped az ember szája. Lényeg a lényeg, pontosan tudom, milyen ízű az én magas hemoglobin tartalmú, A pozitív vérem. Ez persze - gondolom - attól is függ, hogy mikor ettem utoljára és mennyi a vércukorszintem; vagy hogy mennyire vagyok szomjas, mekkora a hematokrit értékem (a hematokrit érték a vérben található szilárd véralkotók arányára utal).

De úgy nagy általánosságban a kérdésem a következő volna: más vércsoportú vérnek más az íze?

4 megjegyzés:

Bögre írta...

nekem is A+, mennyi közös van bennünk... (az első a Vonnegut) de sokan nem tudják a saját vércsoportjukat, úgyhogy lehet, hogy hiába kérdezed.

Koppany írta...

Nekem nulla negatív. A tiéd milyen ízű?

Bögre: Az értelmesebbje azért csak tudja :)

clark.kent írta...

Látod, Bögre, még csak Rh összeférhetetlenek sem vagyunk :D Amúgy szerintem nem az a baj, hogy az emberek nem tudják a vércsoportjukat, hanem az, hogy nem kóstolgatják más vérét. Már amennyiben ez baj :D
Koptschek: hát elég rég kóstoltam, hogy egzakt leírást adjak, de kicsit fémes ízű (el is nyomja talán a plazma sósságát) édeskés utóízzel. A tiéd milyen? (Elméletem szerint nagyjából egyforma lehet az emberek vére, a vércsoport csak egy nagyon picit befolyásolhatja, lévén, hogy az sejtfelszíni szénhidrát láncoktól is függ - de ez a kutatási terület még nagyon nincs kiaknázva, azt kell hogy mondjam :)

annalight írta...

az összes vér, amit eddig kóstoltam, ugyanolyannak tűnt (én is A+ vagyok)