2013. június 11.

A biokémiával való kapcsolatomat remekül szemlélteti, hogy mindig azt mondogatom, szükség esetén egy normális glükóz molekulát (egyes kultúrákban szőlőcukorként is ismert) sem tudnék lerajzolni.
Etil-alkohol molekulából jó vagyok, de azt most hagyjuk.

A szénhidrát anyagcsere tételeit ismételve pedig, mikor a csodálatos nevű amilo1,6transzglikoziláz branching enzimnél jártam, felmerült bennem, hogy ha keménykezű vizsgáztató lennék, a glikogenezisnél én bizony megkérdezném magamtól, hogy egészen pontosan hogyan is kötődnek ott egymáshoz a glükóz molekulák.

Ezen megijedve megkíséreltem lerajzolni egyet egy itt heverő papírfecnire... és sikerült. Hibátlanul! Úgy értem, még a hidroxilcsoportok konformációja is stimmelt!
Kis lépés ez bárkinek, de hatalmas ugrás nekem. Van hát remény az alagút végén!

Nincsenek megjegyzések: