2013. augusztus 1.

A tegnapi beszélgetésem a hittérítőkkel egyébként mesébe illő volt.
Nyilván azzal kezdték, hogy hiszek-e a mindenhatóban, a megváltóban és a teremtés mindent behálózó erejében. Erre egy laza nemmel feleltem, ami kizökkentette őket egy pillanatra, de nem hagyták magukat, nem adták fel a lelkem megmentésére irányuló erőfeszítéseiket: megkérdezték, hogy akkor miben hiszek.

Egy összetett mondatban kifejtettem nekik a big bang-től és evolúciótól terhes világképemet, amire a lehető legjobb módon reagáltak. Pont azzal az egy dologgal, amire előre bekészített válaszom is volt. Úgy meglepődtem, hogy ilyen magas labdát adtak, hogy hirtelen majdnem elfelejtettem lecsapni:
- Dehát az evolúció csak egy elmélet...
- Csak annyira, mint a gravitáció. Itt az erkély, tessenek kipróbálni!

Nem ez tette be viszont a kaput náluk, hanem az, hogy megkérdeztem, mit szólnának hozzá, ha egy békés délutánon a sziesztájukat megzavarva azzal kopognék be hozzájuk, hogy "testvérem, Darwinról hallottál már?"

Na, de én most amúgy rohanásban vagyok: indulok nyaralni a nindzsákkal. Ha túlélem, tudósítok.

Nincsenek megjegyzések: