2014. január 31.

Bájitaltan kollokvium

Örömmel jelentem, hogy tegnap sikeresen lekollokváltam farmakológiából. Többek között a szívglikozidákból feleltem, ami jól ment: már kardiológia vizsgán is a szívelégtelenség gyógyszeres kezelését húztam. Ennek örömére megosztom veletek a kedvenc magisztrális receptemet. Csak hogy lássátok, milyen menő dolgokat tanulunk mi itt.

Ez egy simaizomgörcs oldására alkalmas kúp szeretne lenni... remélem, nem néztem be semmit.

  Rp./
          Belladonnae folii extracti sicci normati
               centrigrammata quinque (0,05)
          Papaverini hydrochloridi
               centigrammata decem (0,10)
          Metamizoli natrici
               gramma semis (0,50)

          Vehiculi
               quantum satis
          Misce fiat suppositorium.
          Dentur tales doses No decem (X)
          S.: Fájdalom esetén egy kúpot a végbélbe helyezni!

4 megjegyzés:

Koppany írta...

Igazából ez tök menő.

Névtelen írta...

Hiányzik a recept végéről a napi maximális adag. Ha "szükség vagy fájdalom esetén" rendeli az orvos, azt is meg kell jelölnie, hogy naponta mennyi a legtöbb, amit bevehet ill. használhat a beteg.A régi, tradicionális receptek ezt még nem tüntetik fel, de most ez az előírás.

Névtelen írta...

Amúgy teljesen jó.

clark.kent írta...

Jogos, naponta maximum háromszor ;)

@Koppány: Ugye? Tisztára, mint ha bájital recepteket irkálna az ember. Újholdkor szedett nadragulya levél :D