2014. február 4.

Szuperbóvli, avagy miért várom minden évben a Superbowl-t

Nem szeretem az amerikai focit, hülye egy sport.

Azok játsszák, akik gyávák a rögbihez, a rögbit meg eleve azok találták ki, akik bénák voltak a hagyományos focihoz. Úgy értem, sok ovissal előfordul, hogy egy kilátástalanul verség szagú grundfoci meccs közben, mérhetetlen frusztráltságtól hajtva kézbe kapja a labdát és elszalad, de a tehetségtelenségből még nem kell külön sportot csinálni. Suck it up.

A játék alapvető hiányosságai, az idióta pontozás és a bajnokság átláthatatlan rendszere ellenére azonban készséggel elismerem, hogy a football (vagy inkább arm-egg) kifejezetten hangulatos dolog. Jó a csapatok dizájnja, a logók, a sisakok, pátoszos atmoszféra itatja át az egészet; a tailgating után (parkolóban való sütögetés és iszogatás a haverokkal) pedig ki ne hőbörögne szívesen, ha az éppen a megfelelő színbe öltöztetett ovis szalad egy tojással a kezében a megfelelő irányba, miközben a többiek megpróbálják elkapni? De komolyan, a közös szurkolás nagyon jó dolog, én is imádom a Medikus Kupát.

Amikor pedig éppen nem a szaladgálásé vagy páncélozott hústornyok egymásnak feszüléséé a főszerep, akkor meg zenélnek és tűzijátékokat robbantgatnak. Egyszóval tökéletes kikapcsolódás, agyradír, a lebutított erőszak köré pedig remek lélekemelő propaganda filmeket lehet gyártani.

Miért várom hát minden évben a Superbowl-t?

Lehet, hogy szakmai ártalom, de imádom az egészet körbelengő marketinget! A PR Bizottság tagjaként nem mehetek el szó nélkül egy olyan kampány mellett, mely során egy ilyen agyhalott fost adnak el állandó jelleggel több százmillió embernek; olyan hatékony hangulatkeltéssel, hogy egyre több és több európai szerencsétlent is a bűvkörébe vonz. Nektek is biztos van olyan ismerősötök aki kéretlenül is napok óta arról értekezik, hogy ő tudta, hogy a Seahawks elpicsázza a Broncos-t, meg hogy interception és safety.

A fenti szófosást egyetlen tételmondatba sűrítve: azért várom minden évben a Superbowl-t, mert szeretem a félidőben sugárzott spéci reklámokat. Bár a tavalyiak jobbak voltak, mint az ideiek.

Nincsenek megjegyzések: