2014. július 6.

Zöldbab paprikás a'la Szuperbalázs

Ha vizsgaidőszak és kétségbeesés, akkor főzőcske! És ezúttal a receptet is megosztom veletek. Tessenek mirelit zöldbabot ragadni és megfőzni azon melegében! Anyukámtól tanultam, én csak finomítottam az arányokon és a fűszerezésen.

Tipikus diamond in the rough kaja: nem gondolnád, hogy milyen jó és vizuálisan sem mutat sokat (ezért is nem fényképeztem le), de gyors, egyszerű, isteni finom és nagyon nagyon addiktív. Sőt, még egészséges is, ha nem tömöd magad tele kenyérrel mellé. Na szóval...

Hozzávalók (3-4 adaghoz):
2 fej vöröshagyma
1 paprika
2 evőkanál édesnemes paprika

1 csomag mirelit zöldbab (450 g)
1 nagy tejföl (330 g)

Olaj, só, fehérbors, víz

Elkészítés:
A hagymákat apróra vágjuk és kevés olajon, fedő alatt üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk az őrölt édesnemes paprikát és megpirítjuk. Az anyukák mindig ráparáztatnak minket, hogy ha odaégetjük, keserű lesz - de ettől azért nem kell annyira félni, csak jó markáns íze lesz, ha picit megkapja az alját. Mondjuk azért tényleg ne szenesítsük el az egészet.

A szenesedést megelőzendő - mikor úgy gondoljuk, hogy eléggé megpirult a téma - felöntjük egy deciliter vízzel, hozzáadjuk az apróra vágott paprikát, elkeverjük és fedő alatt hagyjuk rotyogni egy kicsit, amíg teszünk-veszünk a konyhában, elmossuk a vágódeszkát, meg ilyesmi. Közben kicsit megsózzuk és borsozzuk. A koli-kaja verzióban még az apróra vágott paprikát is kihagyhatjuk a receptből.

Hozzáadjuk a felolvasztott zöldbabot és felöntjük annyi vízzel (kb 4 dl), hogy még éppen ne lepje el a babot. Tíz-tizenöt percig főzzük nagy lángon, fedő alatt, néha megkevergetve. Ha hirtelen felindulásból fűzünk, a fagyott babot is belebaszhatjuk olvasztás nélkül, csak akkor kevesebb vizet kell hozzáönteni és tovább kell főzni.

Ha ez megvan, és a bab már puha, beleöntjük a tejfölt és felforraljuk. Ezután véglegesen befűszerezzük sóval és fehérborssal; én szoktam bele tenni egy kis cayenne-t is, de ez csak az én személyes perverzióm. Kicsit még főzhetjük fedő nélkül, főleg ha túl híg lett, bár ilyenkor érdemi változást már nehéz elérni.


Akkor csináltuk jól, ha sűrű, halvány narancssárga leve van és farkmeresztő, illetve bugyinedvesítő íze. Próbáljátok ki otthon! Kommentben várom a visszajelzéseket :D 

3 megjegyzés:

Penny Lane írta...

Kérek!

clark.kent írta...

Főzd meg! Kíváncsi vagyok a véleményedre. Szerintem a vega kaják iskolapéldája - egyszer kipróbáltam hússal és csak rontott rajta.

Az egyetlen irányelv: sok hagyma és még több őrölt paprika :D

Penny Lane írta...

Oké, megcsinálom nemsokára és elmondom milyen lett. :)